Excellente service

Excellente zorg in Bos-en Meerzicht

“zoals u zelf behandeld wilt worden”

Wat is nu eigenlijk gastvrijheid? Als we de definitie opzoeken dan kom je er achter dat dit een breed begrip is. Uiteindelijk bepalen onze bewoners en gasten wat voor hun gastvrijheid is. Wat in ieder geval voorop staat is, dat we altijd met elkaar in contact blijven om te zien, te horen en te voelen wat elke bewoner en gast maar ook wat elke medewerker nodig heeft.

Hieronder zal ik omschrijven wat het meeste aansluit op de visie en werkwijze van Bos-en Meerzicht. Wat nu het beleid is ,hoe we nu werken maar ook wat we wensen en hoe we hier naar toe bewegen.

Van belang is dat een ieder die werkt in Bos-en Meerzicht zich kan conformeren aan deze visie en hier naar handelt.

Gastvrijheid is immers geen kunstje maar het bieden van een gevoel, het heeft te maken met beleving. Dit is voor iedereen weer anders.

Gastvrijheid kan het verschil maken in de beleving van onze bewoners, gasten en hun families, het kan bijdragen aan een sneller herstel, aan een veilige omgeving, aan een prettig verblijf, aan de keuzevrijheid en aan de autonomie.

De missie m.b.t. ‘Gastvrijheid in Bos-en Meerzicht’ is:

  • -Voel u welkom, want dat bent u!
  • Wees wie u wilt zijn!-

De visie is dat medewerkers vanuit hun kracht mogen en kunnen werken binnen Bos-en Meerzicht en de bewoners en gasten altijd centraal zetten

  • in de zorgverlening
  • in de service
  • in het welzijn

De doelstelling van Bos-en Meerzicht is dat gastvrijheid als een warm welkom voelt bij binnenkomst, dat men dit ervaart en beleeft in het contact, de eigen keuzes, de ambiance, het eten en drinken .

Gewoon het zijn!